Entertainment

Thor: Ragnarok – Review

Thor Ragnarok

Thor: Ragnarok este cel de-al 17-lea film din universul Marvel și totodată cea mai bună reprezentare a Zeului Tunetului pe marele ecran. Aflat deja la a treia apariție ca personaj principal, Thor (Chris Hemsworth) se întoarce în Asgard, acolo unde apare o nouă amenințare: Hela (Cate Blanchett), cunoscută și ca Zeița Morții. În urma unei confruntări cu aceasta, eroul nostru ajunge pe o planetă necunoscută, fiind luat prizonier de către stăpânul ei, Grandmaster (Jeff Goldblum) și forțat să lupte cu prietenul său, Hulk (Mark Ruffalo). Urmează o adevărată aventură, în care Thor trebuie să găsească o cale de scăpare și să se întoarcă în Asgard înainte ca acesta să fie distrus.

Pelicula este regizată de neo-zeelandezul Taika Waititi, care are în spate proiecte reușite, precum What We Do in the Shadows (2014) și Hunt for the Wilderpeople (2016). Rețeta Marvel, care constă în a lua un regizor tânăr, care s-a aflat în spatele câtorva filme reușite și a-i pune pe tavă un buget astronomic, are din nou succes, precum în Spider-Man: Homecoming (regizat de Jon Watts) și Doctor Strange (Scott Derickson). Taika Waititi oferă filmului o viziune nouă, diferită față de primele 2 părți ale trilogiei Zeului Tunetului, însă extrem de binevenită. Umorul este caracteristica principală a acestui film, amuzamentul spectatorului fiind garantat.

Sursă: maxim.com.

De remarcat sunt și efectele speciale, aflate ca de obicei la cele mai înalte standarde. Filmele Marvel arată tot timpul bine din punctul acesta de vedere, iar Ragnarok nu face excepție. Decoruri ample, costumații complexe, machiaje excelente și un CGI fantastic fac din Thor: Ragnarok o încântare vizuală. Hulk arată din ce în ce mai bine cu fiecare film în care apare, iar complexitatea trăsăturilor acestuia este o adevărată mărturie a evoluției tehnologiei de captare a mișcării.

Chris Hemsworth are un joc foarte bun în rolul principal, așa cum ne-a obișnuit deja, reușind să facă din Zeul Tunetului un personaj pe cât de dur, pe atât de amuzant. Tom Hiddlestone apare și el în rolul fratelui lui Thor, Loki, iar scenele care îi au în prim plan pe cei doi se termină de cele mai multe ori cu un hohot de râs. O apariție nouă o reprezintă Grandmaster(Jeff Goldblum), a cărui apariție și comportament extravagant îl ajută să iasă în evidență în multe momente ale filmului, dar și Valkyrie, interpretată de Tessa Thompson, un personaj extrem de interesant, a cărui istorie se leagă de cea a antagonistei.

Și dacă tot am ajuns la antagonistă, ei bine, aici apare prima problemă a filmului. Cate Blanchett este minunată în rolul Helei, însă personajul ei nu este suficient de bine construit. Povestea sa este expusă pe parcursul unei singure scene, care are rolul de a clarifica cine este Hela, care sunt motivele ei, și întreaga ei istorie. Consider că toate astea meritau mai mult de 2 minute și jumătate. Australianca interpretează minunat rolul și fură privirea spectatorului, mai ales la prima ei apariție, însă asta nu este îndeajuns pentru a face din Hela un personaj negativ excelent.

Sursă: theverge.com.

Un alt minus al peliculei este constituit de personajul lui Karl Urban, Skurge. Pe cât de irelevant, pe atât de previzibil, Skurge este un personaj care dă senzația că nu își are locul în povestea asta. ”Evoluția” caracterului este evidentă pentru orice spectator, iar Skurge nu strălucește în niciun fel. Singura scenă care îi este rezervată exclusiv lui este clișeică și nu primește rezultatul dorit de la public. La polul opus, avem un personaj care împrumută chiar vocea regizorului, Korg, de care spectatorul se atașează instantaneu.

O surpriză extrem de plăcută este melodia celor de la Led Zeppelin, ”Immigrant Song”, care apare în trailer, dar și în film, în 2 scene de luptă, și care complementează perfect cele două momente. Fanii Marvel se vor bucura și de scurta apariție a unui personaj binecunoscut lor, care are rol de ghid pentru Thor în călătoria sa.

Thor: Ragnarok este probabil cea mai bună experiență pe care o poți avea la cinema în luna noiembrie. Un film colorat, amuzant, care impresionează vizual de la primul cadru. Cei de la Marvel încheie astfel anul 2017 cu o nouă reușită, iar fanii nu mai au mult de așteptat până la concluzia de proporții epice a ultimilor 10 ani: Infinity War e la numai 6 luni distanță.