Entertainment

[Reclama săptămânii] SNCF cântă despre Franța

Astăzi ne îndreptăm atenția către SNCF¹, deci ieșim,  din nou, din zona de confort.

Compania franceză este formată din trei entități² mai mici (Société Nationale des Chemins de Fer Français este „CFR-ul” din Franța) :

  • compania-mamă (conducerea grupului);
  • SNCF Mobilités (exploatare trenurilor);
  • SNCF Réseau (infrastructură feroviară).

Grupul dezvoltă, încă din 1974, conceptul de TGV sau Train à Grande Vitesse. Zébulon, primul prototip de tren de mare viteză, a parcurs aproximativ 1.000.000 km în timpul testelor.

Mika și SNCF ne cântă despre Franța

Reclama dezvoltată de TBWA Paris ne arată, într-un minut și 40 de secunde, câte un peisaj din Franța.

Cu o de atmosferă à la New Orleans în vagonul-restaurant, artistul britanic Mika ne prezintă câmpiile, dealurile, munții, podgoriile și orașele din hexagon. Pe scurt, ce are Franța mai frumos.

Pe parcurs apar și doi astronauți rătăciți, iar la final avem o întrebare care cere un răspuns, „TGV. Et vous, quel sera votre voyage?”.

Melodia se numește „Je Chante” și a fost interpretată pentru prima dată de Charles Trenet în 1937 (versurile sunt compuse de același Charles Trenet și Paul Misraki).  În cazul de față avem de-a face cu un cover realizat de Mika.

Cântecul de mai jos privește muzica ca pe o bucurie. Ca pe o stare transmisă ascultătorilor de către cel care o compune și nu ca pe un produs comercial.

De fapt și de drept, spotul este un teaser pentru videoclipul piesei realizat de Martin Werner (Henry).

În concluzie, am fost plăcut suprinși de prezența lui Mika în acest spot și de mesajul transmis de companie atât călătorilor francezi, cât și turiștilor străini.

De asemenea, pot ieși lucruri frumoase atunci când o companie de stat apelează la o agenție de advertising pentru a promova un produs (sau mai bine zis un brand) precum TGV.


¹Société Nationale des Chemins de Fer Français.

²3 EPIC – Établissements Publics à Caractère Industriel et Commercial.

Cele mai citite

Platforma Hyperflash a fost creată în anul 2010 ca urmare a implementării proiectului european JOBS – Jurnalismul Ocupație în Beneficiul Societății – POSDRU 60881.

Copyright © 2015 Hyperflash.ro | 2018

To Top