Filme

Cronică de film – Kong: Skull Island

Kong; Skull Island review

Kong: Skull Island este regizat de Jordan Vogt-Roberts și reprezintă a patra reinterpretare a personajului titular King Kong, pe marele ecran. Acțiunea filmului se petrece la sfârșitul războiului din Vietnam, pierdut de armata Statelor Unite, atunci când o companie guvernamentală denumită Monarch obține fotografii prin satelit ale unui teritoriu ascuns, neexplorat. Având doar câteva zile la dispoziție până când fotografiile vor ajunge în posesia marelui inamic de la Moscova, angajații Monarch, William Randa (interpretat de John Goodman) si Houston Brooks (Jason Mitchell) sunt trimiși într-o expediție pentru a descoperi misterioasele forme de viață care trăiesc acolo. Sub pretextul că aceasta este o simplă misiune de cartografiere, aceștia sunt acompaniați pe insulă de o escadrilă de elicoptere militare.

Acesta este al doilea film din așa-numitul MonsterVerse, dorit de studiourile Warner Bros, care urmează rețeta de succes creată de Marvel, cu filme interconectate. Pelicula excelează în efectele vizuale, în special în scenele de acțiune. Kong are proporții uriașe și putem vedea și admira asta în fiecare scenă în care acesta apare. Create cu ajutorul CGI-ului (Computer Generated Imagery), secvențele în care Kong luptă cu ceilalți rezidenți ai insulei sunt uluitoare și reprezintă principalul atu al unui film care este altfel plin de lipsuri.

Principala problemă o reprezintă personajele, bidimensionale, unele dintre ele chiar inutile. Pare că singurul motiv pentru care sunt în film este pentru a servi drept simplă carne de tun, o jucărie la dispoziția lui Kong sau a celorlalți monștri ai filmului. Brie Larson si Tom Hiddleston au rolurile principale într-o distribuție de altfel plină de actori talentați, însă foarte prost folosiți. Disparițiile subite din peisaj ale unor caractere sunt, pe cât de neașteptate, pe atât de lipsite de orice importanță și trecute cu vederea. Hiddleston joacă rolul unui mercenar cu talente excelente de urmăritor, ne spune filmul, însă pe parcursul celor 118 minute, singurul lucru pe care îl urmărește acesta pare să fie o cale de a-și face personajul relevant. Brie Larson este un fotograf militant împotriva războiului din Vietnam și.. atât. Acesta e singurul lucru pe care îl cunoaștem despre personajul ei, iar minuscula evoluție pe care acesta o cunoaște pe parcursul filmului nu ajută deloc.

Există însă două plusuri la capitolul personajelor umane ale filmului: Samuel L. Jackson, care interpretează rolul colonelului Packard, liderul escadrilei și John C. Reilly, un fost luptător în al Doilea Război Mondial numit Hank Marlow, care a rămas blocat pe insulă în tot acest timp. Packard este un om format de război, care nu își poate găsi liniștea în timp de pace și povestea personajului său pare să fie inspirată din cea a căpitanului Ahab. De cealaltă parte, Marlow este singura sursă de umor a filmului, care încearcă în repetate rânduri să stârnească râsete, dar fără prea mare succes.

Jordan Vogt-Roberts, regizorul, este un nume relativ nou, necunoscut. Legendary Entertainment continuă în acest caz trendul de a numi regizori ai unor filme independente de succes la cârma unor blockbustere, același lucru întâmplandu-se și cu Godzilla (Gareth Edwards) sau Jurassic World (Colin Trevorrow). Poate exact faptul că regizorul acestui film este unul care a creat personaje atât de bine conturate în precedentul său film, Kings of Summer, face ca dezamăgirea de a vedea caracterele umane atât de lipsite de substanță să fie și mai pronunțată.

Dacă vă întrebați de ce nu prea am vorbit de King Kong, răspunsul este foarte simplu: nu apare atât de mult în film. Uriașa gorilă nu apare în mai mult de un sfert din durata filmului. Da, scenele sale sunt excelente, însă pentru majoritatea timpului, acțiunea îi urmărește pe oameni, iar defectele acestora nu pot fi neglijate, decât dacă îți oprești pur și simplu mintea pe parcursul celor 2 ore.

Kong: Skull Island pare să aibă ca unic scop crearea unei piste de lansare pentru MonsterVerse-ul celor de la Warner Brothers, având chiar și o scenă după genericul de final, exact ca filmele produse de Marvel.

Filmul încă rulează în cinematografele din toată țara.

Sursă foto: indiewire și anoncraft.com.

Copyright © 2010 - 2018 Hyperflash.ro