Filme

Cronică de film – Guardians of the Galaxy Vol. 2

Marvel Studios îi readuce în cinematografe pe Gardienii Galaxiei, în Guardians of the Galaxy Vol. 2, cea mai nouă producție din MCU (Marvel Cinematic Universe). Pelicula este regizată tot de James Gunn și prezintă o nouă aventură a echipei de supereroi, care se petrece la câteva luni după evenimentele primului film.

După ce au salvat galaxia în filmul din 2014, Star-Lord (Chris Pratt), Gamora (Zoe Saldana), Drax (Dave Bautista), Rocket Raccoon (Bradley Cooper) si Baby Groot (Vin Diesel) sunt acum faimoși și căutați pentru a oferi ajutor celor care îl cer. Așa ajung să fie angajați de Sovereigns, o rasă de extratereștri care le promite Gardienilor, în schimbul ajutorului oferit, o recompensă: pe Nebula (Karen Gillian), sora Gamorei. Misiunea ia o întorsătură greșită însă, iar eroii noștri sunt salvați de apariția lui Ego (Kurt Russell), care are o legătură strânsă cu unul dintre Gardieni.

Guardians of the Galaxy Vol. 2 este încă un succes, atât financiar cât și critic, al celor de la Marvel. Filmul este superb din punct de vedere vizual, iar 3D-ul este binevenit aici. Universul Marvel nu a arătat niciodată atât de colorat și de divers, iar acest lucru se observă cu fiecare cadru. Regizorul James Gunn a învățat din primul film și putem vedea asta din complexitatea unora dintre scene. Efectele speciale sunt din nou extrem de reușite, iar Rocket și Baby Groot, aduși iar la viață cu ajutorul tehnologiei motion-capture, nu au arătat niciodată mai bine.

Povestea filmului prezintă hibe minore, care nu fură însă din experiența cinematografică. În privința asta, recomand vizionarea filmului la cinema, de preferat pe ecranul IMAX, pentru că, mai mult decât orice, Guardians of the Galaxy Vol. 2 reprezintă 136 de minute de distracție. De la primul cadru și până la deja celebrele scene after-credits, prezente în fiecare film Marvel, pelicula poate fi comparată cu o călătorie cu un montagne-russe: plină de amuzament și adrenalină. Guardians pare făcut special pentru o vizionare într-o sală de cinema.

Star-Lord este personajul în jurul căruia este concentrat tot filmul, este interpretat excelent (din nou) de Chris Pratt. Lucrul acesta însă se poate spune despre întreaga distribuție care revine în rolurile consacrate în filmul din 2014, cu un mare plus pentru Dave Bautista, ale cărui calități umoristice sunt puse în lumină de către Gunn pe parcursul întregii pelicule. O mică îmbunătățire putem vedea și la Karen Gillian, care o interpretează pe Nebula, de data asta nu la fel de exagerat ca în precedentul film. Noile apariții în distribuție, Kurt Russell (Ego), Pom Klementieff (Mantis) și Sylvester Stallone sunt binevenite și se adaugă unei liste deja plină de staruri. Ego este cel care primește cea mai multă atenție dintre acestea, fiind unul din personajele principale ale filmului, iar Kurt Russell joacă excelent un personaj despre care nimeni nu credea că poate fi transpus pe marele ecran.

Cel care fură însă fiecare scenă în care se află (și asta e admirabil, având în vedere prezența lui Rocket și a lui Baby Groot în multe dintre ele), este Yondu, interpretat de Michael Rooker. El este cu certitudine cea mai bună parte a filmului, iar povestea lui captează atenția și simpatia spectatorului. Săgeata sa, pe care o poate controla prin fluierături, are și ea momentul ei de glorie, într-o scenă filmată extraordinar de James Gunn.

Coloana sonoră este cireașa de pe tortul filmului. Piesele de pe Awesome Mix Vol. 2 sunt la fel de bune ca cele din filmul din 2014 și se îmbină perfect cu unele scene, sporind emoția spectatorului. Gunn a ales din nou piese din anii 70-80, majoritatea uitate, extrem de vesele, care au un efect instant asupra stării de spirit a celui care le ascultă.

Guardians of the Galaxy Vol. 2 nu necesită vizionarea primului film, iar experiența cinematografică nu trebuie ratată. Filmul este de o calitate excelentă, iar Marvel are parte de un nou succes, cu prima lor producție din an care face parte din MCU. Spider-Man: Homecoming este următorul pas, iar Thor: Ragnarok va închide anul 2017 în materie de supereroi.

Surse foto: screenrant, vulture.com, slashfilm.

Copyright © 2010 - 2018 Hyperflash.ro