Texte și Protexte

Comentariu|Frumusețea nu este ea, fata din Vogue. Frumusețea ești tu!

Ești o necunoscută și cu toate acestea ești frumoasă. Nu, nu te-am văzut niciodată, nu îți cunosc nici trăsăturile și nici marimea taliei, dar știu că ești frumoasă. Nu mă crezi? Uită-te în oglindă!

47e75cc4b3044595b80dd4cfc0b8cc1d

Trăim timpuri în care societatea își pune amprenta nu numai asupra comportamentului, ci și asupra perspectivei umane.

Lumea este guvernată de aparențe, de misterul frumosului, al esteticului. Frumusețea nu este definită de forme, de simetrie, de mărimi, frumusețea este o perspectivă. Frumusețea este un stereotip.

Zi de zi milioane de fete se trezesc dimineața și primul lucru pe care îl fac este să se așeze în fața oglinzii, contemplând la o schimbare. Vor o schimbare de look. Poate o tunsoare nouă, un stil vestimentar nou sau de ce nu o schimbare radicală a fizionomiei sau a fizicului. Intrebarea ce ar trebui să și-o pună este: cine vrea această schimbare? Eu sau societatea? V-ați prins? Atunci, mergem mai departe.

Revista ELLE, Vogue, Glamour, toate revistele de modă induc femeilor o nevoie de apartenență, o nevoie de recunoaștere socială, de identificare. Ele văd o frumusețe superficială, care le este impusă cu o forță brutală de fenomenul numit „modă”. Moda nu este frumusețe, cel puțin nu în sensul pe care i-l atribuim noi, moda este originalitate copiată.

Moda începe de la o persoană! De la o persoană dornică de a ieși din tiparul societații, o persoană care a ales să fie diferită, să fie unică, să își creeze propriul stil ce o definește pe ea și numai pe ea. Însă, treptat, acest stil se extinde, marcându-și victimile, uniformizându-se și în cele din urmă devine un trend, o modă.

Același lucru se aplică și in cazul modelelor din zilele noastre și totodată și a celor din trecut. Acestea creeaza un tipar ce este apoi urmat de întreaga populație. Marilyn Monroe a fost primul sex symbol, iar originalitatea acesteia, curajul de a ieși din tipare, de a arăta lumii ceva diferit a avut un impact puternic nu doar asupra generațiilor feminine din acea perioadă, ci și asupra generațiilor care au urmat.699fe567498278cafa24176d0da734e7

Dar vremurile, în cele din urmă, se schimbă. Dacă pe vremea aceea femeile voluptoase, pline de forme erau considerate atrăgătoare, în ziua de astăzi anorexia este în trend-uri.
Frumusețea se poate schimba o dată la o generație. Originalitatea nu, aceasta rămâne veșnic frumoasă!

Foto: cosmopolitan.com, sodahead.com

Cele mai citite

Platforma Hyperflash a fost creată în anul 2010 ca urmare a implementării proiectului european JOBS – Jurnalismul Ocupație în Beneficiul Societății – POSDRU 60881.

Copyright © 2015 Hyperflash.ro | 2018

To Top