Entertainment

Avengers: Infinity War – Review

În fiecare recenzie pe care am scris-o până acum, am încercat să urmez un oarecare format, mai mult sau mai puțin. Am avut un punct de început bine definit, o continuare clară și o concluzie la care voiam să ajung. Pentru Infinity War însă, formatul acesta nu mai poate fi urmat, pentru că nu am nici cea mai vagă idee de unde să încep să scriu despre acest film. Îmi fac totuși curaj și încerc să vă spun gândurile mele, deloc obiective (o să recunosc acest lucru de la început, obiectivitatea nu mai intră în discuție atunci când aștepți cu atât de multă ardoare timp de 10 ani un anume lucru).

Avengers: Infinity War este experiența cinematografică perfectă. Este magnum opus-ul celor de la Marvel și oferă, pe durata celor 2 ore și jumătate, momente constante de teroare, încântare, tristețe, uimire și pură bucurie. La 10 ani de la lansarea primului film din Universul Marvel, Iron Man, și 18 filme mai târziu, frații Russo oferă fanilor o capodoperă care a meritat așteptarea.

Sursa: sheknows.

Pelicula etalează o distribuție de excepție, poate cea mai bună din istoria cinematografiei: Robert Downey Jr., Chris Pratt, Zoe Saldana, Scarlett Johansson, Chris Evans, Benedict Cumberbatch, Bradley Cooper, Chris Hemsworth, Chadwick Boseman, Josh Brolin și mulți alții își reiau în primire rolurile, de data aceasta sub direcția lui Joe și Anthony Russo. Povestea poate fi rezumată într-o frază: Thanos pornește în sfârșit în căutarea Pietrelor Infinitului, după ce, timp de 10 ani, a stat pe un tron așteptând ca acestea să îi fie aduse, iar Răzbunătorii trebuie să lupte, alături de aliații lor, pentru a-l opri. Nu e nevoie să știți nimic mai mult despre pelicula aceasta, pentru că acțiunea începe din primele cadre ale filmului.

Este indescriptibil sentimentul de bucurie resimțit atunci când îți vezi toate personajele preferate interacționând, lucrând împreună împotriva unei amenințări cumplite. Există însă și un revers al medaliei, pentru că Infinity War este, mai mult decât orice, o poveste despre disperare și despre sacrificiu – iar inima oricărui fan Marvel este frântă la sfârșitul peliculei.

Sunt pe deplin convins că frații Russo au realizat cel mai bun film posibil, ținând cont de presiunea imensă care atârna pe umerii lor. Aproape fiecare personaj are momentul lui de strălucire în film, lucru care nu e deloc ușor de realizat, ținând cont că numărul acestora se ridică la ordinul zecilor. Poveștile din spatele filmului sunt extraordinare, poate cea mai populară dintre acestea fiind ”tehnica” fraților Russo de a oferi actorilor scenarii false pentru ca nimeni să nu știe care este sfârșitul real până la data marii premiere.

Actorii strălucesc, lăsând impresia că rolurile pe care le interpretează sunt special croite pentru fiecare dintre ei. Deși personajele lor sunt scrise de data asta de alți regizori, se comportă natural și firesc. Criticii de film de peste hotare s-au plâns foarte mult de lipsa dezvoltării personajelor, lucru pe care nu l-am înțeles. Am avut 18 filme care l-au precedat pe acesta în care consider că s-a realizat suficientă dezvoltare a personajelor pozitive. Singurul care avea nevoie de o evoluție în Infinity War era Thanos, și a primit-o, pentru că acesta este filmul lui. Ni se oferă fațete diferite, neașteptate ale personajului interpretat de Josh Brolin, care este, în opinia mea, cel mai bine construit personaj negativ din MCU. De fiecare dată când apare pe ecran, simți că cineva ar putea să moară, simți amenințarea din vocea sa atunci când vorbește și te înspăimântă puterea pe care o deține. Thanos este, cu adevărat, cel mai puternic inamic al Răzbunătorilor.

Sursa: digitalspy.

Efectele speciale și acțiunea sunt absolut incredibile, pentru că, deși pelicula se întinde pe durata a două ore și jumătate, bătălia continuă pe mai multe fronturi. Thanos pare real, cinematografia este superbă, și, de multe ori, cadrele spun povești prin felul în care sunt construite și folosite.

Este bizar însă faptul că scena care mi-a rămas întipărită cel mai bine în minte nu face parte din momentele grandioase de acțiune puse în scenă de frații Russo. Dimpotrivă, scena mea preferată din Infinity War arată o discuție între Thor și Rocket, fără nimic pompos, fără o bătălie importantă în background. O simplă discuție care ne spune enorm despre filozofia celor doi, despre dorințele și motivațiile lor, și care m-a făcut să îl apreciez pe Chris Hemsworth și mai mult decât o făceam deja. Nu cred că exagerez când spun că Hemsworth este unul din cei mai talentați actori ai momentului.

Cei de la Marvel aplică iar procedeul de a modifica imaginile pentru trailere. În Infinity War, sunt 2 cadre care se regăsesc și în trailerul oficial al peliculei, cu elemente care lipsesc sau care sunt adăugate, pentru a păcăli fanii. Acesta este de altfel unul din lucrurile pe care le admir cel mai mult la filmul fraților Russo: au reușit să mă surprindă în fiecare cadru, în fiecare scenă, iar povestea a luat o cu totul altă turnură față de ce îmi inchipuiam. De altfel, filmele Marvel erau de foarte multe ori criticate ca fiind previzibile sau fără un personaj negativ bine construit. Ei bine, Infinity War are un personaj negativ excepțional, și surprinde de fiecare dată.

E greu să numesc acest articol o recenzie sau o cronică. E mai mult o recomandare pentru orice fan Marvel, orice fan al cinematografiei de calitate, orice persoană care își dorește să petreacă 2 ore și jumătate în fața unei capodopere construită pe spatele a 10 ani de filme de o calitate foarte bună din partea celor de la Marvel. Infinity War mi-a oferit tot ce mi-am putut dori: interacțiuni între personajele mele favorite, momente tragice, momente pline de umor și, mai mult decât orice, un personaj negativ care aduce cu sine exact ce a promis: distrugerea unui Univers. Filmul se îndreaptă spre unul din cele mai de succes debuturi din istorie, având încasări proiectate de 250 de milioane de dolari în acest weekend.

Finalul este perfect și te face să vrei mai mult. Războiul nu s-a terminat, iar speranța, deși minusculă, încă există.

Copyright © 2010 Hyperflash.ro | 2021