Companii

Află cum poți deveni anteprenor. Primul pas, o afacere online

PR2Advertising.ro

Știați că afacerile online înfloresc pe zi ce trece? Te-ai gândit și tu să îți faci o astfel de afacere, dar ți-a fost teamă că nu știi cum ai putea să îți crești afacerea în mediul online ?

Este adevărat că majoritatea afacerilor online sunt avantajoase pentru că nu e nevoie de un buget considerabil pentru a demara afacerea. Însă, și în astfel de cazuri, uneori e nevoie de bani ca să faci bani. Internetul este acum platforma care îți deschide multe drumuri pentru propria afacere.

Piața cumpărăturilor online a crescut considerabil în ultima perioadă și tot mai multe persoane caută să-și deschidă o afacere în mediul online. Multe dintre acestea nu necesită o pregătire specială, ci doar un buget minim și răbdare.

În ultima perioadă s-au dovedit profitabile business-urile care oferă spre vânzare atât servicii, cât și produse.

Vă prezentăm cum au reușit să creeze și să dezvolte afaceri de succes în mediul online, trei antreprenori intervievati de Profitinfo.ro

1. Claudia Știrbei (Mama Boutique) – De la nevoie, la afacere

Nevoile personale sau experiența într-un anumit domeniu sunt principalele impulsuri care stimulează dezvoltarea unei afaceri proprii. La fel s-a întâmplat și în cazul tinerei mămici,Claudia Știrbei. A dezvoltat un business, cu produse destinate femeilor de afaceri, dintr-o nevoie proprie. Însărcinată cu primul ei copil, a constatat că piața din țara noastră este săracă în produse destinate femeilor gravide iar nevoile ei nesatifăcute. În acest fel a luat naștere o afacere destul de profitabilă. A completat colecțiile de haine speciale pentru femeile însărcinate cu cele de după naștere, accesorii, dar și haine asortate mamă-fiică.

Un business de succes poate lua naștere dintr-o nevoie proprie

„Onestitatea, calitatea și autenticitatea la fel ca tradișionalismul și creativitatea sunt pietrele de temelie ale oricărui business”.

În antreprenoriat te vei confrunta, atât cu confruntări mici, dar și confruntări mari.

Claudia, de exemplu s-a confruntat cu ambele tipuri de provocări: mici – legate de legislație, de educarea consumatorului în achiziționarea produselor pe internet și mari, precum lupta cu marii retaileri, politica de marchandising sau resursă umană, esențiale în dezvoltarea business-ului.

„Celebrează greșelile sau măcar conștientizează-le” este îndemnul tinerei femei de afaceri pentru antreprenorii aflați la început de drum.

„Nu te opri niciun moment din învățat și nu uita să savurezi fiecare moment al acestei călătorii!”

2. Radu Ciofu (SEOmark.ro) – De la economie, la business online

Experiența ca analist financiar, dobândită de-a lungul anilor, l-a împins pe Radu Ciofu către antreprenoriat. Din dorința de a pune în valoare cunoștințele pe care le-a dobândit de-a lungul timpului s-a îndreptat către business-ul online.

Mai întâi însă a testat nișa aleasă, la început în cadrul companiei unde a fost angajat, iar în 2015 a decis să pună bazele SEOmark.ro, o companie care oferă servicii de marketing online.

Alege o nișă care oferă servicii, NU produse!

Radu Ciofu activează într-un domeniu destul de mic, fără reguli clare, organizează și testează campanii de Adwords și SEO. Publicitatea este într-o continuă competiție cu alții.

Ca orice antreprenor, a sperat să ajungă la câștiguri mari chiar de la început, însă rezultatele au aparut în timp. Chiar și asa, Radu se declară mulțumit, ajungând la un profit de 60-70%.

Un sfat prețios pe care îl oferă Radu Ciofu viitorului antreprenor este „să înceapă într-un domeniu pe care îl cunoaște bine, preferabil să ofere servicii, informații, să cumpere un abonament cu minute nelimitate, să obțină lead-uri ieftine” iar apoi să contacteze potențialii clienți.

3. Irina Wagner (Wagner Arte) – Între artă și afaceri

Fire organizată, cu un puternic simț artistic, Irina Wagner a decis să folosească aceste atuuri în dezvoltarea unei companii în mediul online. Împreună cu Ana Wagner, sora sa, formeaza Wagner Arte. Irina este cea care se ocupă de marketing și promovare iar, sora Ana de partea artistică a companiei. Wagner Arte este compania care se ocupă de crearea bijuteriilor și a obiectelor de porțelan, renumită la nivel național și internațional.

Într-un astfel de domeniu te poți lovi de aspecte: financiare, educația oamenilor, instabilitatea socială, nivelul educației estetice al oamenilor și gradul de cultură.

Dacă dorești să dezvolți o afacere online similară cu a Irinei Wagner, recomandarea ei este „orientarea rapidă către piețele din afară și export”.

 

Comments

Cele mai citite

To Top