Social

8 orașe din lume care renunță la automobile

De peste 100 de ani oamenii folosesc automobilele, care au ajuns să fie considerate principalele mijloace de transport. Dar, din păcate, acesta nu este cel mai potrivit mod de a ajunge în locul dorit. De exemplu, în alte orașe, precum Londra, este mult mai rapid să circuli cu bicicleta. Fiecare țară are orașe în care traficul este absolut insuportabil. De cele mai multe ori, autoritățile din capitalele sau orașele foarte mari, au început să conceapă zone pietonale, unde circulația mașinilor este interzisă.

Hamburg, Germania

green-report.ro

Sursă green-report.ro

Primăria încearcă să facă tot posibilul pentru ca cetățenii să aleagă mersul pe jos, transportul în comun și bicicletele. Reprezentanții locali au demarat proiectul unei „rețele verzi”, cu obiectivul de a dezvolta trasee pietonale și piste de biciclete separate de traficul motorizat. 40% din spațiul orașului va acoperi această rețea în următorii 20 de ani.

Paris, Franța

www.cumajungistewardesa.ro

Sursă cumajungistewardesa.ro

După o creștere zguduitoare a nivelului de smog din orașul Paris, s-a decis ca automobilele să circule în funcție de numărul de înmatriculare. Într-o zi circulau doar mașinile cu numere impare, iar în ziua următoare doar cele cu numere pare. În urma acestei decizii nivelul de poluare a scăzut cu 30%. Primăria intenționează să crească numărul de piste pentru biciclete, până în anul 2020.

Chengdu, China 

green-report.ro

Sursă green-report.ro

Traficul auto este permis numai pe jumătate din suprafața drumului, iar cealaltă jumătate este alocată pentru bicicliști și pietoni. Străzile au fost realizate inițial în așa fel încât se poate ajunge oriunde în 15 minute de mers pe jos.

Milano, Italia 

green-report.ro1

Sursă green-report.ro1

Primăria din Milano oferă gratuit vouchere de transport public cetățenilor care își lasă mașinile acasă intenționat. Toate mașinile sunt înregistrate într-un sistem special, iar în momentul în care o mașină rămâne parcată, proprietarul primește pe card bani pentru un bilet de autobuz sau de tren.

Bogota, Columbia

descoperalocuri.ro

Sursă descoperalocuri.ro

În anii 1950, pistele pentru biciclete și zone pietonale au fost create în capitala Columbiei, Bogota. O foarte mare parte din străzile aflate în centrul orașului sunt străbătute de transportul în comun, iar accesul mașinilor personale este stric interzis.

Helsinki, Finlanda

green-report.ro5

Sursă green-report.ro

În timp ce populația Finlandei crește, numărul mașinilor scade. Într-un proiect propus recent, traficul auto din Helsinki va fi permis doar transportului public. Au fost realizate mai multe aplicații mobile  pentru ca locuitorii orașului să găsească cu ușurință cel mai apropiat centru de închiriere a bicicletelor sau a stațiilor de tramvai.

Madrid, Spania

green-report.ro9

Sursă green-report.ro

Primăria intenționează ca în următorii cinci ani să interzică definitiv accesul auto în centrul orașului Madrid. Cele mai multe dintre străzile centrale ale orașului sunt interzise traficului rutier și oricine care intră acolo va trebui să plătească o amendă de circa 100 de euro.

Copenhaga, Danemarca

green-report.ro7

Sursă green-report.ro

Copenhaga, este orașul cu cele mai mic număr de automobile din Europa, dar cu peste 320 de kilometri de piste pentru biciclete.

Platforma Hyperflash a fost creată în anul 2010 ca urmare a implementării proiectului european JOBS – Jurnalismul Ocupație în Beneficiul Societății – POSDRU 60881.



Copyright © 2010 - 2018 Hyperflash.ro

To Top